Tuesday, July 27, 2010

Kalam HEWI

Segala puji bagi Allah s.w.t Pentadbir sekalian alam. Setinggi-tinggi kesyukuran dirafa'kan kepadaNya diatas kurniaan nikmat Islam dan iman. Selawat dan salam keatas Rasulullah SAW, keluarga Baginda SAW, para sahabat, tabi' tabi'in dan mereka yang mengikuti sunnahnya dengan ikhlas sehingga ke hari penentuan.


"Barangsiapa yang mengerjakan amal saleh, baik lelaki mahupun perempuan, sedangkan mereka beriman maka sesungguhnya Kami akan berikan kepadanya kehidupan yang baik. Dan sesungguhnya Kami akan beri kepada mereka balasan dengan pahala yang lebih baik dari apa yang mereka kerjakan."
(Surah An-Nahl, ayat 97)


Sahabat- sahabat,

Terkini, jumlah sumbangan dana syaqah mencapai jumlah LE 353 364.38. Jika dibandingkan jumlah ini masih terlalu jauh dengan nilai sasaran untuk membeli syaqah PMRAM, yang mencecah 1juta. Namun bagi PMRAM, setiap nilai sumbangan yang disalurkan amat dihargai dan kami dari PMRAM Pusat mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada ahli PMRAM dan para penyumbang yang sama-sama berusaha untuk menjayakan misi dana syaqah PMRAM. Semoga ALLAH SWT membalasi setiap kebaikan dan pengorbanan kalian dengan sebaik-baik ganjaran.

         Bagi mencapai misi, unit Dana Syaqah dibawah Lajnah dan Unit Kebajikan dan Kemanusiaan telah merancang dan menyusun beberapa gerak kerja dalam memastikan target untuk mendapatkan syaqah PMRAM sesegera mungkin akan terlaksana. Disamping memantapkan jualan-jualan, kutipan sumbangan dan produk dana syaqah, kita amat memerlukan bantuan ahli-ahli. Ternyata, agenda ini bukan hanya terpundak di bahu-bahu kepimpinan PMRAM, adhoc dan AJK Unit Dana Syaqah, bahkan ke atas ahli PMRAM keseluruhannya.
         Kita melihat kepulangan ahli saban tahun terutama dalam fatrah cuti musim panas sebagai satu peluang besar untuk memperolehi sumbangan. Untuk itu, kepada ahli-ahli yang pulang bercuti, boleh mendapatkan proposal dana syaqah PMRAM sama ada dalam bentuk hardcopy ataupun softcopy (PDF). Segala kerjasama kami dahulukan dengan jutaan ucapan terima kasih.
         Dengan usaha dari semua pihak termasuk ahli PMRAM, juga nusrah dariNYA marilah kita berdoa moga-moga impian bersama untuk mendapatkan syaqah PMRAM akan terealisasi dalam jangka waktu terdekat ini. JazakumuLlah khairan kathira. Siiru 'ala baraakatiLlah.



No comments:

Post a Comment

Followers