Thursday, October 21, 2010

Mahasiswa/wi Mansurah terus optimis Misi Dana Syaqah PMRAM akan direalisasi segera. Kutipan LE700 diperolehi melalui tabung pada hari tersebut

18 Oktober- Unit dana Syaqah yang diketuai Pengarah Saudara Khairul Amri Helmi Azhar membuat penerangan mengenai misi Dana Syaqah kepada seluruah ahli PMRAM Cawangan Mansurah. Penerangan yang berlansung setelah slot Badan Pengurus dan HEWI PMRAM melalui lawatan kerja PMRAM menerima kehadiran ahli yang cukup memberansangkan demi merealisasikan misi murni PMRAM.

                Pengarah Dana Syaqah pada sesi penerangan                           

                                         
 Pengarah bersama Timb. Pengerusi PMRAM Caw Mansurah Saudara Dr Izat
Hadirin mahasisiwa Islam dengan gaya komitmen yang tersendiri                                                


  Mahasiswi Islam Mansurah penyumbang yang tidak jemu untuk Dana Syaqah                                    
   

  Saudara Sufi, Pengerusi Slot Dana Syaqah di Mansurah

                                                    


Mansurah yang mempunyai rekod baik dalam sumbangan pada Skim Yuran 2009 memberikan kerjasama yang cukup baik dalam merealisasikan impian PMRAM untuk memiliki 2 aras ruangan pejabat. Pada tahun lepas, PMRAM Cawangan Mansurah merupakan penyumbang yang paling tinggi sehinggakan mencecah hampir LE80 ribu. Ini merupakan signal dan isyarat yang cukup baik terhadap komitmen dari PMRAM Cawangan Mansurah. Ia juga menunjukkan rasa cinta mereka terhadap PMRAM dengan menyumbang atas dasar memahami akan keperluan memiliki pejabat PMRAM dengan kadar segera untuk menjmatkan kos kepejabatan yang menelan LE36,600 per tahun.

Sesi penerangan dibuat oleh Pengarah dan dibantu oleh Ketua-ketua Unit Dana Syaqah Saudara Sufi dan Yahya  yang turut serta dalam roadshow tersebut. Tayangan video khas mengenai Unit Dana Syaqah turut disertakan disamping tayangan video ARMA.

Sekalung tahniah di ucapkan kepada seluruh PMRAM Cawangan Mansurah yang telah menyumbang melalui kutipan tabung pada hari tersebut sebanyak LE700.

Ketua Lajnah Kebajikan dan Kemanusiaan Saudara Mohd Farkhan ketika ditemui selepas slot Badan Pengurus mengulas, sensitiviti ahli sudah merudum selepas berakhirnya tempoh matan usul memiliki Syaqah PMRAM sebelum 2009 pada Muktamar Sanawi PMRAM pada 2009. Penerangan perlu dijalankan untuk menaikkan semula sensitiviti ahli disamping tidak melupakan punca sebenar kewujudan misi Dana Syaqah iaitu penghalauan PMRAM dari ruang pejabat ARMA.

No comments:

Post a Comment

Followers