Thursday, February 28, 2013

KALAM PENGARAH UNIT DANA SYAQAH SESI 2012/2013


                                                                KALAM PENGARAH

Bismillahirahmanirrahim, pertama-tamanya marilah kita mengucapkan syukur kehadrat ilahi dengan limpah kurnia dan inayahnya ,dengan nikmat iman dan islam, segala puji bagi Allah yang mencipta segala apa yang ada di langit dan di bumi, Allah yang Maha Besar, lagi Maha Agong, Allah Ya Rahman, Allah Ya Rahim.Selawat dan salam kepada junjungan besar Nabi Muhammmad S.A.W. khatimul anbiya, pemimpin umat, model insan kamil, penolong umat pemberi syafaat, rahmat sekalian alam.

Alhamdulillah saya Muhammad Sufi bin Haniffah  di taklifkan sebagai selaku pengarah pada sesi 0’12/0’13 bersamaan 1433/1434 H,bertepatan dengan tema PMRAM pada sesi kali ini ‘’ Kemantapan Fikrah Membina Syaksiah’’, saya menyeru kepada semua ahli pmram supaya memberikan komitmen yang jitu, bersama-sama terus menyokong dan berganding bahu membantu serta menjayakan lagi usaha projek dana syaqah untuk kali ini khususnya bertujuan bagi mendapatkan pejabat PMRAM & dewan utama bagi melancarkan segala urusan PMRAM dalam merealisasikan segala program PMRAM yang akan dijalankan. 

Saya, sebagai selaku pangarah, yang dipertangungjawabkan untuk menyeliai operasi ini, dan sebagai penyambung mata rantai perjuangan dan matlamat saya yang sama , adalah bagi mendapatkan dan mengumpulkan lebih banyak lagi  yang diperlukan untuk membeli sebuah syaqah untuk kegunaaan pejabat PMRAM bagi melancarkan lagi pentadbiran dan melicinkan lagi gerak kerja yang telah sedia ada, seperti yang kenyataan telah diwar-warkan sebelum ini. Makluman semula, ekoran daripada itu juga, operasi dana syaqah masih digiatkan lagi,berterusan dari semasa ke semasa menyambung kembali usaha-usaha pengerak- pengerak operasi projek dana syaqah yang telah bermula semenjak dari tahun 2006 sehingga kini. Sasaran anggaran capaian untuk sesi kali ini adalah sebanyak nilaian 100000 le perlu di sediakan.  Dengan itu saya amat-amat  mengharapkan kerjasama dari semua pihak yang tanpa segan silu untuk menyumbang  apa sahaja bentuk sumbangan berupa wang atau bantuan tenaga kerja. Hasil usaha yang dijalankan masih lagi dalam penambahbaikkan , dan semoga segala gerak kerja yang dilakukan akan dipermudahkan dan diberkati Allah. Saya juga berbesar hati menyatakankan ucapan terima kasih yang tidak terhingga, kepada Badan Pengurus Pmram Naib presiden III Lajnah Kebajikan dan Kemanusiaan Ustaz Ahmad Huzaifah bin Fauzi dan tidak lupa kepada Hewi Pmram Unit Kebajikan dan Kemanusiaan Ustazah Nurlida Binti Kelima  sebagai penasihat dan turut sama-sama membantu dalam menguruskan gerak kerja unit dana syaqah. Turut diingati dan ucapan jutaan terima kasih kepada semua barisan adhoc pelaksana dan ajk yang setia membantu bila-bila masa yang diperlukan,hasil  injeksi semangat berpasukan dan ikhlas serta sifat jujur dalam tangungjawab yang diberikan ,pencetus kepada keberjayaan operasi projek dana syaqah. Sepenghargaan dan  perlu di ingatkan di sini, kita bekerja atas tangunggjawab mengizzahkan islam dan perjuangan islam itu sendiri. Semoga kalian terus thabat dalam membantu apa sahaja yang diperlukan oleh dana syaqah baik secara langsung atau tidak langsung.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,
Pengarah Unit Dana Syaqah Sesi 012/013

                                     

No comments:

Post a Comment

Followers